Wednesday, May 14, 2014

Dulu & Sekarang


Assalamualaikum semua..ok arini nak buat entry yang bertajuk `dulu dan sekarang`..haa...arini nak cerita pasal diri aku sendiri,ok macam ni,aku seorang yang berhijab dari kecik lagi,sehinggala sekarang.dulu aku berpakaian seperti ini..pakai tudung,pakai jeans fit,dan baju yang menampakkan body..korang rasa cantik ke x??haha...cuba korang tengok gambar kartun yang kat atas ni..bla..bla...da habis baca kn??aku pernah terfikir macam ni,tapi bila ada 1 hari tu,aku ada terjumpa 1 ayat ni..bunyi dia macam ni `selangkah kita(gadis)keluar rumah tanpa menutup aurat,selangkah juga ayah kita makin dekat dengan neraka..so..bila aku jumoa ayat ni..aku terfikir sejenak..dan aku mula rasa menyesal masa 2..da umur macam ni baru nak menyesal..tapi wajarla kan semua orang tak pernah lari dari buat kesilapan..sejak dari situ aku mula terfikir nak ubah cara pemakaian aku..supaya nampak lebih sopan ckit kn..jadi asyik aku dok main-main instagram,aku terjumpa insta `irine nadia`..hah...mesti ramai yang kenal..salah 1 blogger yang terkenal..bila cik gedik tengok gambar2 dia..nampak sejuk ja mata memandang..nampak sopan kn..jadi terfikir lagi dari situ..blh dikatakan yang irine ni bagi inspirasi la kat cik gedik ni..haha..sebelum tu jom tengok gambar irine dulu....

*ni la irine nadia...


hah...da tengok da??haha...comelkan..yang sebelah tu anak dia..comel juga kan..hihi,cara pakaian dia nampak simple ja tapi sedap mata memandangkan...sejak dari situ cik gedik pun mula la ubah..cik gedik beli skirt,beli bju yang panjang,beli wide shawl,beli handshock...dan Alhamdulillah...bila cik gedik tengok diri kat cermin...terdiam sekejap...hmm...cantik juga aku ni..(perasan engkau..haha)...tengok gambar bawah ni..


*ni la cik gedik..comel x??



ok da tengokkan??in shaa Allah..cik gedik akan berterusan pakai macam ni...

*semua orang boleh berubah..in shaa Allah....

No comments: