Sunday, February 20, 2011

~penat~

helo..salam 1 Malaysia...ari nie 19hb/02...aku nak membebel habis2an nie..hihi....macam nie malam nie ada jemputan kawen kawan akak aku....so kene jemputla....cite bermula...jam 1 tgah ari tadi aku n akak aku pegi jalan kejap..papa suru beli hadiah 4 wedding nnt mlm..so kiteorang pun pegi...minta antar dgn papa kejap...nthen kami jln2la.....1st pegi beli kain dlu untuk wedding abg kiteorang nnt bulan 6 nie...da beli pegi antar trus jahit....balik je dr antar kain 2....kiteorang pegi masuk kdai buik pelamin kejap...nak cari pelamin.....bila tgk2...cantik jgk..tapi just nak tgk2 je dlu....dalam 20 minit g2...kiteorang mula nak pegi cari hadiah...kiteorang pegi `Gentingmas Mall`....naik tingkat 3....kiteorang cari punya cari....ada jgk hadiah 2...kiteorang beli 2....ape benda 2 xblhla bgtaukn..hihi....bila da dpt ape yang kiteorang nak 2...mase untuk kiteorang plak cari perhiasan untuk bilik kiteorang....padahal mase 2 papa da call da nak ambik kiteorang balik...so kiteorang dapat beli lapu tdo,tempat ltak barang n bantal peluk..bantal peluk ada 2 tapi 1 je dapat gambar....jadi jom tgk barang 2....tapi maaf sgt coz gambar xjelas..

lampu bila mati

lampu bila da hidup

bantal love peluk

ok..da tgk da??haha...2 je yang dapat kiteorang beli time 2....ok la 2....ok..sekarang cite bila aku da blik rumah....start nie aku nak membebel...ok 1st aku balik...mama suru aku mop ruang tamu...coz tukang yang buat rumah 2 da siap da tinggal kat atas lagi....ok...kering je lantai yang aku mop tadi 2..aku sapu...bila da habis mama suru aku sapu kat luar...mase nie aku n mama aku je yang buat keje nie...coz yang lain dorang papa,akak ku n adik aku pegi wedding 2...kiteorang xpegi coz keje kat umah xciap lagi...ok berbalik cite tadi...habis je aku sapu kat luar...aku cuci pinggan kat dapur...habis aku cuci aku mop lantai kat dapur....da kering lantai 2 aku sapu...habis je aku sapu 2...mama suru aku cuci selipar dalam 11 pasang g2....ya Allah mase 2 aku penat yang teramat sgt...tapi aku tahan je...lpas aku cuci smua selipar 2..aku trus direct cuci toilet...penat..penat gilee....aku siap buat smua keje 2 jam 9 malam...aku rase pinggang aku nak patah je....kaki aku sakit sgt....xblh nak berdiri da.....rase nak baring je....habis aku buat smua 2 aku trus mandi nthen aku mkan....aku btul2 rase kelaparan da coz dari pagi aku xda makan.....habis je aku buat smua..aku masuk bilik jam 10...tapi mse 2 aku xdpt nak lelapkan mata mungkin aku telalu penat....sampai jam 1.30 pagi....tapi last2 aku dpt tdo jgk akhirnya...

2 comments:

Eera wa said...

Aloloh sian gedik aku ni pnt eh. tula shopping sakan lg. hehe . eh yang, cantik ssgt lampu tu!

Anizah said...

hahahah...2la cian aku kn...kau ske ke lampu 2??ala cari la murah je....adalah dlm 1ratus lbh je..hahaha:-p